Pozycjonowanie i optymalizacja w Google maps

Chirurgia stomatologiczna usuwanie ósemek ekstrakcja zęba
Chirurgia twarzowo-szczękowa
2 września, 2020
Okna energooszczędne Toruń okna pasywne
Okna energooszczędne
15 września, 2020
Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki udostępniane w mapach Google są świetnym narzędziem wspierającym zaistnienie na lokalnym rynku. Poprzez mapy Google zyskujemy dojście do lokalizacji przedsiębiorców z różnorodnych branży. W ten sposób użytkownik może bez problemu znaleźć sklep pełen interesujących produktów bądź usług. Aby znaleźć się pośród firm w danej okolicy należy założyć swoją wizytówkę w mapach Google. Pośród wielu udostępnionych usług Google trzeba odnaleźć opcję Google Moja Firma i postępując zgodnie z instrukcjami stworzyć profil. Każdy kolejny krok przybliża nas do posiadania profesjonalnej wizytówki. Wystarczy wypisać najpotrzebniejsze dane jak nazwa działalności czy jej lokalizacja oraz kontakt, po czym je zatwierdzić. Uzupełniona o odpowiednie informacje wizytówka jest opracowana do użytku. Warto jednak wzbogacić ją o dodatkowe informacje na które jest miejsce w kolejnych zakładkach. Końcowym etapem jest weryfikacja, żeby wizytówka została całkowicie aktywna. Mając przygotowaną wizytówkę warto pomyśleć o pozycjonowaniu jej, żeby stała się widoczna dla wielu odbiorców.

Jak pozycjonować swoją wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie firmy przez wizytówkę w mapach Google ma wpływ wiele różnych czynników. W głównej mierze duży wpływ ma dystans względem użytkownika. Poszukując sklepu albo usługi najczęściej sugerujemy się tym, jak blisko znajduje się od miejsca pobytu, z uwagi na to wizytówka sprawdza się szczególnie na lokalnym rynku. Im nasza lokalizacja znajduje się bliżej potencjalnego klienta, tym większa szansa na lepszy wynik wyszukiwania. Oprócz tego ważna jest rozpoznawalność oraz trafność pod względem słowa kluczowego. Jeżeli firma jest pozycjonowana pod danym słowem kluczowym lub opublikowana na jej witrynie treść zgadza się z poszukiwaną frazą tym większe prawdopodobieństwo, że wizytówka znajdzie się wysoko. Możliwości zawarte w usłudze Moja Firma dają wiele opcji, które mogą dodatnio wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Wypełnij informacje na temat firmy

Podstawowe informacje jak nazwa, adres i telefon  warto uzupełnić o inne równie ważne dane, które pozwolą Google dopasować wizytówki do wyszukiwania użytkownika. Dane kontaktowe wizytówki powinny być zgodne z danymi podanymi na stronie internetowej. Dodatkowo w nazwie wizytówki da się wpisać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. nazwa firmy pozycjonowanie stron WWW). Obok tego warto dołączyć kategorie i podkategorie, które wskażą użytkownikom oraz Google profil firmy, a więc jej zakres działań. Niezbędna jest też lokalizacja i obszary działania. W samej lokalizacji wpisujemy adres siedziby firmy, sklepu, gabinetu itp. Jeśli jednak oferujemy usługi poza siedzibą (np. montaż okien i drzwi w domu klienta) wtedy należy dodać obszar działania, a więc szerzej np. miasto, województwo.

Zdobądź atrybuty oraz opinie klientów

Szczególnie wartościowe jest także zdobycie atrybutów. Są to atrybuty związane z informacjami o firmie. Na przykład pokazują czy dana lokalizacja posiada dostęp do Wi-Fi, czy niedaleko znajduje się parking albo czy została przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Minusem jest to atrybutów nie uzupełniamy sami, ponieważ tworzone są one na podstawie dodanych przez klientów odpowiedzi na zadane przez Google pytania. Same opinie klientów mają ogromy wpływ na pozycjonowanie. Znaczna część potencjalnych klientów wciąż wartościuje opinie Google, z uwagi na to lepiej się o nie postarać i co istotne, najlepiej na nie odpowiadać. Za sprawą pozytywnych opinii istnieje większa szansa, że Google pokaże wizytówkę wyżej.

Umieść unikalny opis, usługi, produkty i zdjęcia firmy

Unikalny opis firmy to świetne miejsce, aby zwrócić uwagę na najistotniejsze informacje na temat firmy, jednocześnie stosując najbardziej trafne słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków pokazuje się na wizytówce firmy bez używania przycisku „więcej”, dlatego należy skoncentrować się nad tą częścią opisu. Co więcej dla lepszego rezultatu pozycjonowania wizytówki Google warto wpisać swoje produkty i usługi. Uzupełnienie wizytówki tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale także być może zachęci większą ilość potencjalnych klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje także dodawanie zdjęć i filmów. Multimedia znajdujące się w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla odbiorców, ale także umożliwiają uzupełnienie tekstu alternatywnego opisującego zdjęcie. Systematyczne publikowanie zdjęć korzystnie oddziałuje na pozycjonowanie.

Zamieszczaj wpisy

Dzięki wpisom w wizytówkach Google zaproponować użytkownikom ciekawych treści, które mogą sprawić, że chętniej przejdą do naszej witryny internetowej lub sprawdzenia usługi. Wpisy umożliwiają opublikowanie treści do 1500 znaków oraz odsyłacz, jakim możemy przenosić do wybranej witryny, np. podstrony z usługami lub innego miejsca. Tego typu wpis w wizytówce nie tylko będzie dostępny przez wiele czasu (w zależności od ustawień nawet na cały rok), może stać się częścią marketingu treści, w którym będziemy oferować klientom trochę interesującej wiedzy z branży. Częsta publikacja zostanie uznana właściwie jak blogowe wpisy na stronie, ze względu na co warto przemyśleć zastosowanie tego elementu.

Pozyskiwanie linków

Linki prowadzące wprost do wizytówki są całkiem istotnym elementem, jaki wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. Warto więc rozejrzeć się za lokalnymi lub branżowymi katalogami, forami, blogami, portalami lub pozostałymi źródłami, ocenianymi przez Google jako wartościowe, w których można umieścić odsyłający link. Obszerny profil linków da Google sygnał, że warto pokazać wizytówkę na wyższej pozycji, ponieważ odsyłają do niej odmienne wartościowe źródła. Profil linków ma zatem pozytywny wpływ na pozycjonowanie .

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.