Google Business Moja Firma w mapach Google

Jak wybrać termiczne izolacje domów
2 lutego, 2021
Implanty Bydgoszcz
2 lutego, 2021

Google Business czyli firma w mapach Google

Dołączenie własnej firmy w wizytówkach Google, poprzez funkcję Moja Firma stworzoną w Google Business przynosi dużą ilość korzyści. Podstawową jest dołączenie dokładnego adresu firmy na mapach Google, dzięki czemu partnerzy lub klienci mogą wyszukać nas i skorzystać z usług albo rozpocząć współpracę. Wizytówka Google daje dużo praktycznych funkcjonalności, które oddziałują na jej pozycjonowanie i widoczność. Obok tego dużą zaletą posiadania wizytówki jest dostęp do szczegółowych statystyk, które ułatwiają pracę, analizę skuteczności i tworzenie strategii działań. Co więcej gwarantuje aplikacja Google Business?

Informacje

Żeby użytkownicy mogli bez problemu znaleźć firmę w mapach Google należy dodać dane w wizytówce właściwie w każdej rubryce. Zamieszczone dane są nie tylko istotne dla klientów, ale także dla algorytmów Google, które w pełni uzupełnione witryny wartościują wyżej. W informacjach pojawiają się bazowe dane np. nazwa, adres albo numer kontaktowy i bardziej rozbudowane np. obszar działania, godziny otwarcia, strona WWW, atrybuty lub opis firmy. Taki opis firmy jest dość ważnym elementem, ponieważ da się zapisać w nim nie tylko dane o firmie, ale także frazy kluczowe, poprze które firma ma być wyszukiwana.

Wpisy

Czy jest sens publikować wpisy, gdy na głównej witrynie WWW udostępniamy bloga? Zdecydowanie tak. We wpisach w wizytówkach da się umieszczać ciekawe treści, które dodatkowo zachęcą klientów do zapoznania się z firmą. Nic nie daje gwarancji, czy dana osoba od razu dotrze na naszą główną witrynę WWW, dlatego wpisy w wizytówkach w mapach Google mogą być dobrym miejscem na zaprezentowanie się jako fachowca w swojej działalności. W sekcji wpisów w wizytówkach da się publikować ciekawe mini artykuły (mini, ponieważ miejsca przewidziano na 1500 znaków), nowe produkty, oferty, a nawet wydarzenia. Dodatkowo można wzbogacić je o zdjęcia, a także wyposażyć w link przenoszący np. do strony usług albo oferty. Wpis może być stale wyświetlany cały rok.

Opinie

Choć na opinie możemy wpłynąć tylko zapewniając rzetelną obsługę klienta albo wartościowe usługi, opinie to ważna część wizytówki. Wielu klientów sugeruje się opiniami, wyszukując sklep lub usługę, ze względu na co pozyskiwanie pozytywnych opinii przekłada się na szersze zainteresowanie klientów. Dodatkowo dodatnia średnia ocen zachęca Google do pokazywania wizytówki na wyższej pozycji. Na opinie warto reagować i w ten sposób zawierać dobre relacje z klientami.

Statystyki

Statystyki są jednym z najbardziej funkcjonalnych elementów wizytówek w mapach Google. Poprzez nie mamy dostęp do listy słów wpisywanych przez użytkowników, na które ukazana jest wizytówka. Ponadto dowiadujemy się jaką metodą klienci poszukują firmy. Wyszukiwanie bezpośrednie wskazuje liczbę klientów, którzy wyszukują wizytówkę wyszukując adres lub nazwę firmy. Statystyki określają też liczbę klientów, jacy trafiają na wizytówkę wyszukując kategorie, usługi i produkty albo szukając podobnej marki. Obok tego da się sprawdzić liczbę wyświetleń wizytówki w mapach Google albo w wyszukiwarce. Istotne są również statystyki badające ilości wizyt na witrynie WWW, zapytań o trasę i połączeń telefonicznych.

Produkty i usługi

Dodawanie produktów i usług do wizytówki w mapach Google pozwala darmowo pokazać klientom sferę działań firmy. Za pomocą tej możliwości klient dokładnie wie, co robi dana firma i co znajduje się w jej ofercie. W ten sposób możemy zachęcić go do odwiedzenia witryny WWW, e-sklepu albo zachęcić go do zakupu usług.

Zdjęcia

Zdjęcia w wizytówce w mapach Google nie tylko podnoszą jej estetyczną wartość, ale mają też znaczenie dla jej pozycji wyświetlania. Da się dodawać je do wpisów, produktów, usług. Co więcej mamy możliwość pokazania firmy od wewnątrz i od zewnątrz, a także publikowania multimediów wykonanych w ciągu pracy albo przedstawiających zespół. Interesującą opcją są także zdjęcia 360° i pliki wideo.

Czat

Funkcja czatu w Google Moja Firma pozwala na szybki kontakt między firmą, a klientem. Jedyne, co trzeba zrobić to ściągnąć aplikację Moja Firma na telefon i włączyć funkcję czatu. W tak prosty i prędki sposób można wymieniać się informacjami i udzielać odpowiedzi na pytania klientów. Należy pamiętać, że czat zda egzamin tylko jeżeli jesteśmy ciągle monitorować skrzynkę odbiorczą i szybko udzielać odpowiedzi na nadesłane wiadomości.

Witryna

Opcja wykonania firmowej witryny poprzez Google Moja Firma, może szczególnie być przydatna dla tych, którzy dotąd nie zdecydowali się na posiadanie witryny WWW. Za pomocą business site da się stworzyć elegancką witrynę firmową na bazie informacji zachowanych w wizytówce w mapach Google. Dodatkowo funkcja Moja Firma zapewnia proste narzędzia edycji, które pomogą w niewielu krokach zbudować estetyczną witrynę firmową. Opcja ta jest absolutnie darmowa.

Użytkownicy

Zarządzanie wizytówką w mapach Google może być całkowicie wygodne szczególnie, że do wszystkich wizytówek da się dodać użytkowników odpowiedzialnych za ich tworzenie lub prowadzenie. Dzięki temu współpracownicy także mogą otrzymać dojście do wizytówki i ją współtworzyć.

Pozycjonowanie

Komentarze są wyłączone.